2021 was het jaar dat ik mijn groepsprogramma heb opgezet. Het programma duurde eerst 6 maanden en is verlengd naar 1 jaar. In deze video deel ik mijn 7 lessen van het afgelopen jaar:
1. Ik moet niet mijn werktempo en gedrevenheid projecteren op mijn klanten. Ik zag dat veel klanten veel minder snel schakelde of de urgentie voelde die ik ooit voelde, waardoor mijn werktempo niet representatief was voor mijn deelnemers. Dus wees niet je eigen meetlat als het gaat om jouw ideale klant.
2. Vaker een aanbod doen zorgt voor meer klanten. Door je aanbod vaak te doen, verkoop je meer... geef mensen een keuze... wel of niet mee doen. Als je iets op social media vertelt, voelen mensen zich niet per se gechallenged of ze nu wel of niet meedoen...
3. Laat jezelf niet gek maken in een lancering.. Ik heb 3x live gelanceerd met een challenge en masterclass. De hype die je daarom heen creëert zorgt ook dat je zelf veel adrenaline ervaart. Deze adrenaline creëer je hoofdzakelijk zelf in je hoofd waardoor als je ook nog eens slecht slaapt en er nog andere dingen spelen, je soms bijna overspannen kunnen maken. Houd je hoofd cool, ga vroeg naar bed en laat je niet gek maken. Dit scheelt een hoop stress. Ik doe b.v. geen webinars meer 's avonds... dan slaap ik gewoon slecht, dus manage je energie goed.
4. In een keer met veel budget adverteren is duur. Hoge budgetten in 1x uitgeven aan FB is niet altijd de beste methode. Advertentie prijzen worden dan echt duur als advertenties een groot onderdeel van je strategie zijn.
5. Vooraf mijn deelnemers screenen. Screen mensen vooraf om mee samen te werken. In het begin kon je bij mij gelijk instappen.. en heb ik gelukkig super leuke klanten eruit gehaald, maar nu zorg ik wel voor een gesprek vooraf omdat ik merk, dat als ik twijfel aan iemands expertise of ideeën, dan is het vaak geen goede match. Er zijn natuurlijk bij mij ook een aantal klanten (gelukkig erg weinig) die uiteindelijk geen succes hebben, geen actie hebben ondernomen of iets anders hadden verwacht... Deze klanten had ik vooraf kunnen screenen als we een gesprek hadden gehad.
6. Meer rust door betere werkplanning. Je werk verdelen op vooraf geplande dagen zorgt voor zoveel meer rust en focus. Op het moment dat het programma grotendeels af was ben ik mijn dagen gaan inrichten waardoor ik veel efficiënter kon werken. Ik werk dus maandag aan content, administratie en mijn projecten, dinsdag heb ik coachings afspraken, woensdag doe ik diverse dingen, donderdag heb ik mijn webinar en Q&A en vrijdag werk ik niet of 's middags aan eigen projecten.
7. Geen werk tijdens vakantie. Plan van tevoren al je vakantie en coachings vrije weken in. Ik heb een jaar programma, maar ik heb b.v. net met kerst & oud en nieuw 3 weken vrij genomen, waardoor ik geen werk verricht voor mijn coaching klanten. Ik werkte hiervoor altijd half en was vrij half, maar hierdoor ben je er toch niet genoeg uit om op te laten. Als je hier duidelijk over bent, geeft dit ook je klant permissie om even rust te nemen, wat voor iedereen goed is.
Dat waren 7 lessen van het afgelopen jaar. Ik hoop dat je voor dit jaar ook het plan hebt om een schaalbaar inkomensmodel toe te voegen aan je business. Het geeft zo veel vrijheid. Wil je kijken wat de beste strategie voor jouw business is? Boek dan even een gratis strategiesessie met me via www.thebusinessadventure.com/connect
In één oogopslag ontdekken of je online programma een succes wordt voor je ideale klant.
Deze tools zorgen ervoor dat ik veel dingen in mijn business kan automatiseren.
In deze 4 daagse challenge live training zet je de 4 belangrijkste stappen voor het maken van succesvol online programma in een drukke markt, waar mensen écht op zitten te wachten
75% Complete
Download the Purpose Roadmap including workbook to craft your own Purpose for your life & business.