10 tips om je lancering nog groter te maken
Ik heb net een lancering achter de rug (gelukkig succesvol!). Elke lancering probeer ik de lancering niet helemaal opnieuw uit te vinden maar net iets te verbeteren ten opzichte van de voorgaande lancering. Ik heb 10 tips voor jou om je lancering nog groter te maken:
1. Video testimonials: ik heb drie deelnemers van de academy gevraagd om een video testimonial in te sturen en dit werkte super goed. Ik heb ze een vragenlijst meegestuurd en daarna zelf het editen van de video gedaan.
2. Live Q&A Panel: ik heb drie deelnemers gevraagd om met mij een live Q&A panel te doen. Dit was niet alleen hartstikke leuk maar het geeft mensen ook het gevoel van wat voor waarde ze uit jouw programma kunnen halen.
3. Werken met briefjes en ballonnen: Ik werkte dit keer met briefjes en ballonnen voor alle deelnemers. Dit ziet er niet alleen superleuk uit maar zorgt ook voor een FOMO (Fear Of Missing Out) effect.
4. Twee keer een masterclass: ik deed er een 's avonds en 's ochtends, soms zijn er mensen die op bepaalde tijdstippen niet kunnen. Hierdoor kun je net weer wat meer mensen bereiken.
5. Creëer schaarste als je de prijzen omhoog gooit: als je de prijzen omhoog gaat gooien is het het beste om vooraf schaarste te creëren. Als je dit continu communiceert zorg je ervoor dat mensen gelijk happen in plaats van de beslissing voor zich uit te schuiven.
6. Zoek uit of er subsidies zijn: ik wist dat er voor creatieve entrepreneurs subsidies te krijgen zijn dus als mensen mij vertelden dat de enige reden die hun tegenhield het geld was kon ik ze vertellen dat ze een subsidie kunnen aanvragen om mee te kunnen doen.
7. Personal outreach: wacht bijvoorbeeld niet tot de mensen naar jou toe komen maar volg de mensen op die vaak e-mails openen, reageren op social media etc. Ook stuur ik vaak voice berichtjes of bel ik even om het nog persoonlijker te maken.
8. Plan zo min mogelijk activiteiten in de tijd dat je lanceert. Je hebt je tijd hard nodig, denk bijvoorbeeld aan last minute e-mails of social media posts.
9. Wees niet te bang om teveel "gratis" informatie weg te geven: mensen kopen namelijk voor hulp van jou, voor feedback en een stappenplan.
10. Schaal op met advertenties: als je groot resultaat wil zal je ook moeten opschalen met advertenties. De advertentiekosten zijn gestegen en dus zal je misschien iets meer moeten investeren voor een lead. Toch is de ROI (return on investment) nog steeds hoog. Zo heb ik €7000 geïnvesteerd in adverteren en haalde ik er bijna €40,000 uit.
En vergeet vooral niet.. een lancering is pas over als de deadline verstreken is.
Ook al wil je soms halverwege de handdoek in de ring gooien, doe het niet! Ga tot het laatste moment door.
In één oogopslag ontdekken of je online programma een succes wordt voor je ideale klant.
Deze tools zorgen ervoor dat ik veel dingen in mijn business kan automatiseren.
In deze 4 daagse challenge live training zet je de 4 belangrijkste stappen voor het maken van succesvol online programma in een drukke markt, waar mensen écht op zitten te wachten
75% Complete
Download the Purpose Roadmap including workbook to craft your own Purpose for your life & business.