Zelf ben je misschien niet zo dol op e-mails ontvangen, of iemand heeft zich ingeschreven op de mailinglijst met de opmerking dat ze vond dat je te veel e-mails schreef.. en dat maakt je onzeker! Hoeveel e-mails zou ik moeten schrijven en wanneer is het te veel...?
Emaillijsten opbouwen is nog steeds de manier om je business te bouwen. Tenzij je er niks mee doet en ze nooit mailt... dan heb je er niet zo veel aan. Dode email lijsten kun je bijna maar beter opnieuw opbouwen.
Je moet dus je emaillijst warm houden.
Hoe doe je dit? Door minimaal 1x per weer de mailen. Is dat veel in het begin? 1x in de twee weken, maar dit is wel het minimale
Als je een keer in de zoveel tijd gaat lanceren en je hebt je mensen niet gemaild tussen in en je gaat ze in een keer elke dag mailen, dan zal je zien dat dit minder goed werkt. Mensen willen vertrouwen bij je opbouwen en dat is doordat je consistent mailt.
Hoe je een content plan maakt voor jezelf zodat dit niet veel moeite kost.. daar vertel ik volgende week over.
Een groeiende warme emaillijst met goede leads zorgt er wel voor dat jouw business blijft groeien. Ik zie bij mijn lijst echt een correlatie tussen hoeveelheid goede leads & klanten van mijn mentorship en de hoeveelheid mensen die op mijn lijst staan.
De vraag van vandaag was... hoeveel e-mails is te veel
Als je met lanceringen werkt heb je vaak een promotie - salesperiode van 2 weken waarin je iedere dag een email stuurt, of zelfs op de laatste dag meerdere e-mails. Is dat te veel? Wel voor de persoon die niet geïnteresseerd is in een investering doen.
De freebie-seekers.. voor deze persoon is het zeker te veel.
Maar voor de persoon die geïnteresseerd is en diep van binnen wel overweegt om je klant te worden... voor hem/haar is het niet te veel en helpt het die persoon om een goede keuze te maken.
Veel mensen in je salesperiode zorgt gewoon voor meer sales.
Maar niet zo maar iedere email. Het is belangrijk dat je mensen meeneemt in een verhaal, in een story met pijnpunten waar men zich in herkent. Dat je mensen waarde geeft en niet alleen maar om een sale vraagt. Doe je dat? Dan kun je iedere dag mailen.
Aart Jan Enkel heeft net het boek Nummer 1 geschreven, en hij mailt zijn klanten iedere werkdag. Maar op een manier dat mensen ook echt zijn mailtjes aan het afwachten zijn. Je wordt dus uitgenodigd in een verhaal... Zijn voorkeur is dus ook: iedere dag mailen.
Hij claimt dat zijn sales met 7x zijn vergroot toen hij meer is gaan mailen.
Nu is dat voor veel mensen nog wat te veel. Maar het gaat erom.. het is dus afhankelijk van het soort email dat je stuurt of je ideale klant dit als veel ervaart.
Als je te weinig mailt krijg je daarentegen ook veel afmeldingen omdat mensen niet meer herinneren wie je bent. Het is soort van een stranger die ze ooit ontmoet hebben, maar omdat de indruk heel vluchtig is geweest, kunnen ze zich dit 1 maand later niet meer herinneren.
Dus maak je beslissing niet op het aantal afmeldingen die je krijgt. Mensen melden zich altijd af, dat is normaal. En dat zijn dan mensen die niet in jouw wereld passen, dit zijn freebie-seekers en zouden toch niet van jou gaan kopen.
Dus schroom niet om te e-mailen! Dit is nog steeds de meeste lucratieve manier van het doen van sales.
Heb je je al ingeschreven voor de Kickstart Je online Programma? Dé 4-daagse challenge om je online programma uit je hoofd en op papier te krijgen!
De challenge is nog één keer gratis en start op 7 maart. Meld je je hier aan! www.thebusinessadventure.com/challenge
In één oogopslag ontdekken of je online programma een succes wordt voor je ideale klant.
Deze tools zorgen ervoor dat ik veel dingen in mijn business kan automatiseren.
In deze 4 daagse challenge live training zet je de 4 belangrijkste stappen voor het maken van succesvol online programma in een drukke markt, waar mensen écht op zitten te wachten
75% Complete
Download the Purpose Roadmap including workbook to craft your own Purpose for your life & business.