Als je overtuigd bent van je aanbod en het heeft zich al verkocht, of je bent zeker van je marketing boodschap. Dan wil je waarschijnlijk gaan adverteren. Ondanks dat ze inmiddels wat duurder zijn is het nog steeds erg lucratief.
Ik heb altijd geadverteerd vanaf dag één. De eerste paar keer was mijn aanbod nog niet geweldig en vielen de resultaten tegen. Maar als je dit wel duidelijk hebt, dan kun je snel groeien.
Ik zou in eerste instantie adverteren naar meer webinar inschrijvingen. Je adverteert dan vaak naar zowel facebook als Instagram en ik zie nog steeds via de FEED advertenties en dan vooral Facebook de beste resultaten.
Dit kan misschien per doelgroep iets anders liggen, maar sluit facebook niet te snel uit, ook al heb je het idee dat het overgroot gedeelte van je volgers op Instagram zitten. Uiteindelijk is Facebook en Instagram van dezelfde makers, dus zo'n heel ander platform is het niet.
De conversie is bij mij het hoogst op facebook en dan de feed advertentie
Als je programma dan open is, kun je b.v. een retargeting advertentie maken naar je emaillijst en naar je website. Retargeting is iedereen die op je emaillijst staat of je website heeft bezocht ziet dan een bepaalde advertentie. Je kunt dan aangeven .... programma x is open, schrijf je in, of programma gaan sluiten, laatste dag! Stuur deze niet naar mensen die jou niet kennen, je koude doelgroep dus!
Mensen komen namelijk niet een programma van jou dat duurder is dan 100,- als ze je niet kennen, dus je moet dan altijd je mensen eerst opgewarmd hebben. Je moet ze dan eerst opwarmen door bijvoorbeeld een webinar of salescall als je geen webinar hebt om met mensen kennis te maken.
Als je programma verkocht is, dan is het tijd om je emaillijst echt te gaan groeien voor je volgende lancering en om je aanbod doorlopend te verkopen! Dit doe je vaak met een e-book. Ik heb dus altijd e-book advertenties draaien, waardoor mijn lijst met zeker 100 mensen per maand groeit minus het aantal afmeldingen.
Nogmaals ga adverteren als je echt zeker bent van je aanbod en van je marketing boodschap.
Ben je er zeker van? Durf dan ook op te schalen en te adverteren. Ik zie veel mensen die bang zijn om van tevoren geld uit te geven voor facebook advertenties. Dit is terecht als je aanbod niet converteert, maar converteert dit wel, is dit wel een goede manier om op te schalen en naar het maandelijks gewenst inkomen te komen.
------
Wist je dat in mijn 3 maanden training we ook gaan over de beste advertenties voor je online programma. Ik help je bij het opzetten van je advertenties en de juiste designs. Wil je hulp bij je online programma, ga dan naar www.thebusinessadventure.com/start en meld je aan.
In één oogopslag ontdekken of je online programma een succes wordt voor je ideale klant.
Deze tools zorgen ervoor dat ik veel dingen in mijn business kan automatiseren.
In deze 4 daagse challenge live training zet je de 4 belangrijkste stappen voor het maken van succesvol online programma in een drukke markt, waar mensen écht op zitten te wachten
75% Complete
Download the Purpose Roadmap including workbook to craft your own Purpose for your life & business.