Misschien ga je opnieuw lanceren en wil je een groter publiek aanspreken. Dit kun je goed doen met advertenties.
Door advertenties groei je gewoon sneller, maar het vereist aardig wat werk om goede advertentie te maken. Wat is mijn proces? Dat ga ik je vandaag vertellen.
Als je advertentie gaat maken voor je lancering hoe pak je dit aan?
1. Evalueer de best performing ads van mijn vorige lancering. Dit is het uitgang punt van waar ik start.
2. Via Library Ads kun je kijken naar wat andere mensen doen met advertenties. Ik kijk naar vooral Amerikaanse ondernemers, omdat zij nog creatiever moeten zijn met hun advertenties, omdat in amerika de ads minder goed performen als hier, er is simpelweg meer concurrentie.
3. Maak een aantal verschillende soorten ads creatives. Creatives is de tekst of het beeld (en dit kan video zijn, gif of een plaatje). Vaak wint de video het qua performance, dus ik ga nadenken over wat ik met video kan doen. Dit neem ik zowel in story formaat op als liggend. Een ding wat ik zie is wat goed werkt, is als jij wandelend een video opneemt. Als er dus meer beweging zit in de video. Mensen voelen alsof dit meer authentiek is, minder een advertentie en ik zie bij mijn klanten dat ze vaak dan ook ontspannener praten. Dus dat kan een tip zijn!
4. Maak een aantal varianten met video, aantal varianten van plaatjes en soms ook een GIF.
5. Drie soorten teksten: Mijn verhaal (dus een tekst meer in verhaalvorm) en twee verschillende insteken qua pijn. En dan zorg ik voor één keer lang en één keer kort. De eerste regel is hier altijd het belangrijkste. Dit moet gelijk ervoor zorgen dat mensen gevangen zijn... dat je ze aanspreekt op hun pijn of hun gevoel of soort van betrapt op hun gedachten.
Heb ik dit klaar? Dan plan ik ze in. Vaak heb ik ook nog verschillende type advertenties. Een conversie advertentie of een lead generatie advertentie. Dat laatste is een formulier op Facebook waar mensen dus niet naar jouw opt-in pagina gaan, maar op Facebook blijven, waardoor dit laagdrempeliger is voor hun. Vaak draait deze campagne beter qua kosten, maar is de show- up-rate (mensen die dus daadwerkelijk naar hun inschrijving komen) wat lager. Mensen hebben namelijk minder moeite gedaan om zich te registreren.
En dan is het tijd om je ads voor drie tot vijf dagen te laten lopen en te kijken welke advertenties het beste performen. Ga er niet te snel aan sleutelen want dat is slecht voor je performance!
Succes bij het maken van advertenties!
Als je nu denkt: "Merel wat ingewikkeld allemaal.. hier wil ik wel hulp bij" Ik help online ondernemers met het opschalen van hun lanceringen en hier meer resultaat uit te behalen en mijn traject doe ik ook de campagne management voor mijn klanten! Dus dit hoef je niet apart uit te besteden. Als je geïnteresseerd bent, hoe ik jou hierbij kan helpen, boek dan even een gesprek met mij in, dan kijken we naar de mogelijkheden! www.thebusinessadventure.com/connect
In één oogopslag ontdekken of je online programma een succes wordt voor je ideale klant.
Deze tools zorgen ervoor dat ik veel dingen in mijn business kan automatiseren.
In deze 4 daagse challenge live training zet je de 4 belangrijkste stappen voor het maken van succesvol online programma in een drukke markt, waar mensen écht op zitten te wachten
75% Complete
Download the Purpose Roadmap including workbook to craft your own Purpose for your life & business.